Effektiv logistikk er en nøkkelfaktor
I en fire siders reportasje gikk Finansavisen dypt inn i netthandelsbransjen i sin lørdagsutgave 4. desember. Neppe tilfeldig at reportasjen kom i kjølvannet av Black Week, en uke som virkelig har fått testet bestillings- og leveringsløsningene hos de mange aktørene. Har covid endret forbruksmønsteret også i et varig perspektiv, spør Finansavisen? Ja, svarer flere som kjenner bransjen godt. Så hvordan kan man lykkes i en bransje der kundene forventer levering samme dag som bestilling? Svaret fra bransjen inkluderer utvilsomt både programvare og effektive logistikkløsninger.
I den forbindelse har Finansavisens reportere også besøkt ITO PallPacks produksjonsanlegg på Tyristrand, «der blir stål sveiset, lakket og satt sammen til effektive rullebaner for kasser, esker og poser», fortelles det beskrivende i artikkelen, som også trekker linjene 60 år tilbake for vår familieeide bedrift. Christian Hagen er tredje generasjon i ITO PallPack, han forteller til Finansavisen at netthandel nå står for 60 prosent av leveransene. Han frykter heller ikke at Amazons inntreden vil være til hinder for andre som satser seriøst. Og om covid har endret kjøpsmønsteret for forbrukerne, kan man si det samme for bransjens investeringer. For norsk produktutvikling, service og tilgang til delelager står utvilsomt høyere på kravspesifikasjonen nå enn det var tidligere.
Ønsker du å vite mer?
Bestill vårt jevnlige nyhetsbrev om aktuell teknologi og hvordan den benyttes hos kundene våre.