– Vi satset tidlig på netthandel i kombinasjon med fysiske butikker, både for å gjøre det enkelt for kunden å hente varene, og selvsagt for å skape mersalg i butikken. Automatisert logistikk er helt nødvendig for å håndtere både dagens og morgendagens volumer, og vi har foretatt store investeringer på logistikksiden, blant annet i automatisert robotlager. Gode kundeopplevelser er like viktig ved bytte og retur som for kjøp, poengterer Robert Steen.
Klar strategi for fremtiden
I dag har Kid Interiør fysiske varehus i samtlige 11 fylker i landet, og nylig åpnet de varehus nummer 153. I Norge håndterer de lager og logistikk selv, mens deres svenske kjede Hemtex benytter tredjepartslogistikk. I innlegget på webinaret 25. november deler Robert Steen interiørgigantens fremtidsplaner med oss.
– Tilnærmingen vår er å tenke offensivt og fremtidsrettet, og finne gode samarbeidspartnere for logistikk og vareflyt, som er et avgjørende område for å lykkes innenfor detaljhandelen. Dette året har vært spesielt, koronasituasjonen har ført til sterk økning i netthandel og at mange har brukt mer tid og penger på eget hjem enn normalt. Akkurat nå er vi spent på hvordan Black Friday og Black Week blir, jeg tror det vil gi et klart signal på hvordan handlemønsteret har utviklet seg det siste året, sier logistikkdirektøren i Kid interiør.
Han har også tanker om hvor Kid Interiør befinner seg om fem og ti år, og til at nye aktører som Amazon vil etablere seg i Norden. Disse deler han med oss i webinaret 25. november, så det er all grunn til å booke plass der.
«Da ses vi på skjermen i november!», sier Robert Steen, logistikkdirektør i Kid interiør.