Søk direkte på produktnavn, maskiner teknologi eller løsninger du er interessert i.

Jegerprøven bestått for ekspedisjonsanlegget hos Friluftsmagasinet

Akkurat nå er det et lite pusterom, mellom høstjakta og Black Friday, forteller Rune Lien og Atle Haugen hos Friluftsmagasinet. Vi har tatt turen innom for å sjekke om ekspedisjonsanlegget som ble installert i sommer, har ”bestått jegerprøven”.

Av: ITO marked 7. november 2019 Netthandel

Tøff høsttest

– Lokalene her var i utgangspunktet ikke dimensjonert for dette anlegget, men ITO fant likevel plass til den. De gjorde en god jobb med design av anlegget og har vært dyktige til å sette sammen ulike komponenter og transportører for å skape den helheten vi ønsket, forteller Rune Lien og Atle Haugen hos Friluftsmagasinet.

 Høstjakta er høysesong nummer én for Friluftsmagasinet, så det er nærliggende å spørre om ITO-anlegget har holdt mål gjennom to-tre travle jaktmåneder.

– Jaktsesongen er den travleste tida på året, men oppsummert er det ingen tvil om at testen er bestått. På det meste pakket vi 200 ordrer på 45 minutter gjennom anlegget. Vi ser at denne investeringen ikke bare gir konkrete besparelser, men også bidrar til at vi kan gi høyere servicegrad til kundene våre, legger de til.

Frilufstmagasinet har butikker i Drammen, Hamar, Trondheim, Bergen og Førde, i tillegg til sterkt økende netthandel. Butikken her i Drammen har hovedlageret vegg i vegg.

Frigjør ressurser og øker effektiviteten

ITO-anlegget består av en automatisk og integrert løsning med transportører, teipmaskin, etikettering, skanning samt printing og påføring av pakkseddel, alt utført for hver enkeltordre. 90 prosent av nettordrene håndteres i anlegget, der medarbeiderne fyller eskene med varer og bobleplast før anlegget overtar.

– I praksis frigjør investeringen to årsverk, noe som har gitt andre og mer interessante oppgaver for to medarbeidere her, forteller de to som er ansvarlige for lageret.

Jaktsesongen er den travleste tida på året, men oppsummert er det ingen tvil om at testen for pakkeanlegget er bestått, fastslår Atle Haugen og Rune Lien hos Friluftsmagasinet.

Rigget for vekst

Friluftsmagasinet er en av landets mest erfarne aktører innenfor jakt, fiske og friluftsliv, med egne varemerker som Dovrefjell og Spotec i tillegg til mange kjente varemerker innenfor segmentet. Moderne lager, enkel logistikk og nytt pakkeanlegg gjør bedriften rigget for fremtidig vekst i nettsalget.

– Vi ser at nettsalget øker hele tiden, og med moderne lager og dette ekspedisjonsanlegget er vi godt skodd for videre vekst. Effektiv pakking og forsendelse er utvilsomt en suksessfaktor for å lykkes med netthandel, sier Rune Lien og Atle Haugen hos Friluftsmagasinet.

Så selv om vinteren står for døra, blir det ikke så mye roligere? – Vinteren krever solid bekledning, så nå går det mye i ullklær, fottøy og den slags. Dessuten er det mange lidenskapelige isfiskere her i landet, og vi har alt de trenger for å lure storfisken!

Med andre ord, det blir full drift på ITO-anlegget hos Friluftsmagasinet gjennom vinteren også.

Pakkseddelen printes og påføres automatisk etter at esken er teipet og skannet.
ITO-anlegg med transportører, automatisk teiping, etikettering og skanning, skreddersydd for lageret til Friluftsmagasinet.
Butikk og hovedlager i Kobbervikdalen utenfor Drammen.

Vi hjelper deg videre!

Ta kontakt med våre erfarne medarbeidere