Søk direkte på produktnavn, maskiner teknologi eller løsninger du er interessert i.

Snakk med Lars om service

Lars Pilgaard er en av våre mest erfarne medarbeidere. Han styrer serviceteknikere, serviceavtaler og serviceoppdrag med stø hånd.

Av: ITO marked 12. august 2025 Service

Serviceavtale. Responstid. Preventiv service. Akutt service. Eget reservedelslager. Og mye annet…

Uansett hva du lurer på rundt service, kan du forvente gode svar fra Lars Pilgaard. Han har hatt mange ulike roller og oppgaver i selskapet vårt gjennom flere tiår, og har hovedansvaret for alt som faller inn under begrepet service. Og det er ikke lite, i et selskap som lever av automasjon og teknologi til kravstore kunder i hele Skandinavia.

I ITO PallPack arbeider nærmere 20 personer med service og elektro, og supportteamet vårt overvåker kundenes teknologi via VPN. De fleste installasjonene av en viss størrelse omfattes av serviceavtale, der vi tilbyr 4 modeller. Det ideelle bildet er at forebyggende service, med ettersyn, smøring og bytte av slitasjedeler, skal sørge for at det ikke oppstår akutte situasjoner. Men slik er det vel ikke alltid, Lars?

Nei, det er det nok ikke. Men det er ingen tvil om at gode servicerutiner og preventiv service bidrar til høy oppetid. Det gir forutsigbarhet både for kunden og oss, og noe vi alltid anbefaler. Nedetid er dyrt, understreker Lars.

Hva er det kundene spør om?

– Egentlig alt som faller inn under servicebegrepet. Hvilken serviceavtale de bør velge? Hva kan vi løse via VPN? Hvilken responstid fra servicetekniker kan jeg forvente, og kan vi utføre service på andre deler av anlegget når vi først har besøk? Hva skjer om vi behøver service fra utenlandske partnere av ITO PallPack? Kan ITO utføre service på utstyr fra andre leverandører? Bør vi ha enkelte reservedeler i eget hus? Når bør vi bytte slitedelene for å være i forkant av driftsstans? Og mye annet, svarer Lars.

Med andre ord, ingen spørsmål er feil når det gjelder service. Og Lars hjelper deg!

Lars har alltid smilet på lur, og oversikt over serviceavtaler, oppdrag, teknikere, reservedeler og det meste annet knyttet til service.
Tilpasset serviceavtale og forebyggende service sikrer høy oppetid. Her er ITO-tekniker Didrik på planlagt robotservice hos ASKO.

Vi hjelper deg videre!

Ta kontakt med våre erfarne medarbeidere